
Czy zostawiacie napiwki, będąc klientami?
Written by publikator, Sie 25, 2017, 0 Comments
Napiwki otrzymuje się głównie od tych, którzy składają zamówienie w restauracjach. Większy wpływ natomiast ma odpowiednie zachowanie klientów. Uprzejmość się opłaca! Klienci są traktowani lepiej, jeżeli są mili dla obsługi, informuje austriacki naukowiec w fachowej gazecie ,,Experimental Economics“ dokonujący badań w terenie. Chwaląc obsługę, klienci dostają np. więcej lodów w pucharkach bądź większego kebaba. Także napiwek przed zamówieniem powoduje otrzymanie większej porcji.
Naukowiec Michael Kircher z Uniwersytetu z Innsbruck wysłał uczestników badania do lokalów szybkiej obsługi w Innsbruck oraz w Monachium i tam kupli oni gałki lodów. Komplementując od razu obsługę, otrzymali o 10% więcej lodów. Napiwki z góry spowodowały, że cena lodów została obniżona o 17%.
Docenienie jest ważniejsze niż pieniądze!
Eksperyment został także przeprowadzony w Barze Kebab w Graz, Innsbruck oraz Monachium. Okazało się, że chwaląc obsługę przed zamówieniem, klienci mogli liczyć na większe porcje.
Badania pokazują, że niematerialne bodźce, takie jak docenienie i pochwala w społeczeństwie są jeszcze niedocenione, a finansowe bodźce są przecenione.
Należy przyjąć, że takie mechanizmy w wielu codziennych decyzjach konsumenckich działają podobnie.
Melanie Los/Tłum. Jowita Kasiczak
Źródło: welt.de