Go to ...

biznes-gospodarka.plportal.pl

Reklama

Potężna sieć sprzedaży i własna flota. Tak polski producent okien zdobywa globalny rynek


okna
– Ten biznes sam się już kręci. Dzieje się tak dużo, że nie ma czasu, żeby wyhamować, zwolnić tempo czy nabrać dystansu. Ale może i dobrze, bo przecież nigdy nie oglądaliśmy się za siebie – pisał niedawno w firmowym magazynie Leszek Gierszewski, prezes Drutexu, jednej z czołowych polskich firm z branży okienno-drzwiowej.

Drutex zatrudnia dziś ponad 2400 osób, co czyni go jednym z największych pracodawców w regionie. Dzięki oddanej właśnie drugiej hali produkcyjnej, gdzie skoncentrowana jest produkcja stolarki z PVC, wytwarzania rolet i szyb, firma planuje poszerzyć załogę o kolejne kilkaset osób.

Firma od połowy lat 80. zajmowała się produkcją wszystkiego z drutu, co tylko można sobie wyobrazić – od siatek ogrodzeniowych po klatki dla lisów. Dobrze idący interes skłonił założyciela firmy do przemyślenia nowych kierunków rozwoju – padło na produkcję okien. 

Dziś drut został już tylko w nazwie, a cała działalność przedsiębiorstwa koncentruje się na oknach, drzwiach, fasadach i roletach. Jeśli chodzi o sztandarowy produkt, Drutex jest absolutnym liderem – po zakończeniu II etapu rozbudowy firmy, będzie można produkować tu 10 tysięcy okien na dobę, które z kolei mogą bez zakłóceń być na okrągło odbierane przez 220 pojazdów. To ogromna skala, której osiągnięcie nie byłoby możliwe, gdyby nie inwestycja 220 milionów złotych w powiększenie zakładu.

„DRUTEX jest firmą rodzinną z płaską strukturą organizacyjną. Nie jesteśmy korporacją, dzięki czemu decyzje podejmowane są w “mgnieniu okna”. Decyzje o wielomilionowych zakupach maszyn, narzędzi, floty transportowej zapadają natychmiast, Tu nie ma narad, nasiadówek, wielogodzinnych spotkań, co sprawia, że firma działa szybko. Jednocześnie mimo rozmiarów jest w stanie elastycznie dostosowywać się do potrzeb rynku. Sama produkcja okien PVC to kilka godzin, nie więcej niż jeden dzień. Pozostałe dni z 7-dniowej obietnicy to już tylko transport”.

Ciekawy sposób promocji, polegający na angażowaniu w kampanie światowej sławy sportowców (Andrea Pirlo – dawniej z Juventusu Turyn, teraz zawodnik amerykańskiej ligi MLS, Philipp Lahm, były kapitan reprezentacji Niemiec i obecny kapitan Bayernu Monachium oraz Jakub Błaszczykowski, pomocnik Borussii Dortmund i poprzedni kapitan polskiej reprezentacji), jest ściśle związany z międzynarodową strategią rozwoju. 70 procent sprzedaży generuje eksport (najwięcej do Niemiec, Włoch, Francji, Belgii, Wielkeij Brytanii, USA, Australii), co zresztą jest symptomatyczne dla tej branży – Polacy od dawna zajmują pozycję lidera na europejskim rynku okiennym (obroty wszystkich krajowych producentów przekraczają 1 mld euro rocznie).

Nie byłoby to możliwe, gdyby nie współpraca z ponad 3500 niezależnych partnerów na całym świecie – od Europy, przez USA, Meksyk, Australię po Bliski Wschód. Tak rozbudowana sieć sprzedaży powoduje, że okna Drutexu można dostać praktycznie w dowolnym zakątku globu.- Zachodni producenci nie są w stanie konkurować z Polakami – przebijamy ich nie tylko tym, że nasze produkty są atrakcyjniejsze cenowo, ale również szybkością działania, jakością, organizacją pracy. Niemieccy, włoscy i szwedzcy dilerzy dziwią się, że jesteśmy w stanie tak szybko działać. Czas od przyjęcia zamówienia do odbioru okna w Druteksie jest nie dłuższy niż siedem dni, gdy u nich standardem są trzy tygodnie – mówił w rozmowie z portalem Forbes Gierszewski.

Począwszy od ergonomicznego projektu nowej hali, a na specjalnie projektowanych ciężarówkach skończywszy, firma stawia na nieustanną optymalizację całego procesu produkcji. W tym celu od lat buduje własną flotę transportową, na którą dziś składa się ponad 220 pojazdów – ciężarowych i busów (tylko w kwietniu tego roku firma zakupiła 20 nowych ciężarówek Mercedes Actors i 10 aut marki Mercedes Sprinter). Każdy z pojazdów doposażony jest w system nawigacji satelitarnej, dzięki któremu dział logistyki może na bieżąco informować o aktualnym położeniu ładunku jak również dokonywać ewentualnej korekty jego przebiegu.

Pomyślano również o rozładunku – naczepy posiadają opcję przygotowania do podwieszenia wózków widłowych, montowanych na tylnej ścianie.

„Terminowość dostaw i szybki serwis jest niezwykle istotny dla naszych klientów, a ze względu na fakt, że Drutex wciąż się rozwija, rosną nasze moce produkcyjne, poszerza się portfolio produktów, powiększenie floty transportowej to naturalny efekt ekspansji firmy. Jestem przekonany, że klienci docenią nasze starania. Nowe auta już wyruszają w trasę.”

Rok 2015 firma zakończyła z wynikiem ponad 620 mln zł, co oznacza 19% wzrost dynamiki sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego i 26% wzrostu w eksporcie. Dzięki uruchomieniu II etapu ECS o powierzchni 25 tys. mkw, firma jest w stanie dalej zwiększać potencjał i jeszcze dynamiczniej działać na rynkach zagranicznych.

Dziś dysponuje już łączną powierzchnią ponad 91 tys. mkw powierzchni produkcyjnej, a w ciągu niecałych 3 lat podwoiła swoją wielkość, co tylko odzwierciedla tempo i skalę inwestycji firmy – w potencjał, technologię, ludzi, produkty.

DANIEL KOTLIŃSKI

Polub Plportal.pl:

Tags: , ,


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

11 − 4 =

 

About publikator

Reklama

WSPARCIE: propublicobono-rp.org | ffon.pl