Go to ...

biznes-gospodarka.plportal.pl

Reklama

Netflix: ceny idą w górę


Opłaty za korzystanie z serwisu Netflix ponownie wzrosną.

Firma streamingowa poinformowała niedawno, że podnosi ceny swoich pakietów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

W Stanach Zjednoczonych cena abonamentu za pakiet podstawowy wzrosła o 1,50 USD i wynosi obecnie 15,49 USD. Pakiet standardowy zdrożał o 1 USD do 9,99 USD, a plan premium o 2 USD do 19,99 USD.

W Kanadzie cena za standardowy pakiet Netflixa również wzrosła o 1,50 CAD do 16,49 CAD (dolarów kanadyjskich). Cena pakietu premium wzrosła o 2 CAD do 20,99 CAD. Pakiet podstawowy pozostał niezmieniony.

Wyjaśniając swoją decyzję, Netflix przekazał CNN oświadczenie, które było identyczne z komentarzem z października 2020 roku, kiedy to po raz ostatni serwis podniósł ceny.

„Rozumiemy, że ludzie mają więcej możliwości wyboru rozrywki niż kiedykolwiek i staramy się zapewnić naszym członkom jeszcze lepsze wrażenia”, powiedział rzecznik Netflix (NFLX). „Aktualizujemy nasze ceny, aby móc nadal oferować szeroką gamę wysokiej jakości opcji rozrywki. Jak zawsze oferujemy szereg pakietów, dzięki czemu członkowie mogą wybrać cenę, która odpowiada ich budżetowi”.

Akcje Netflixa wzrosły po tej informacji o około 2%.

Wzrost cen ma miejsce na tydzień przed ogłoszeniem przez firmę streamingową zysków z czwartego kwartału.

Ale powód, dla którego firma zdecydowała się na taki ruch jest dość prosty. Wydaje ona miliardy dolarów na treści, a ponieważ streaming staje się coraz bardziej integralną częścią świata rozrywki, rozwój firm takich jak Netflix ma tendencję do spowolnienia, a przyciąganie nowych abonentów staje się trudniejsze.

W tym momencie trzeba mieć skąd czerpać dochody. Podniesienie cen dla konsumentów jest łatwym sposobem na osiągnięcie tego celu.

Oto przykład: Netflix poinformował w październiku, że zyskał dodatkowe 4,4 miliona subskrybentów, zwiększając globalną liczbę subskrybentów do 213,5 miliona – to dobra, ale nie spektakularna suma. Nastąpiło to po dwóch kolejnych słabych kwartałach dla firmy.

Netflix podał również w tych wynikach, że zyskał około 70.000 abonentów w USA i Kanadzie. Była to poprawa w stosunku do straty abonentów w drugim kwartale, ale tylko o około 1 milion abonentów w stosunku do roku poprzedniego w tych krajach.

Firma poinformowała, że ma 74 miliony członków w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, ale wzrost w tych regionach został zmaksymalizowany.

O podwyżce cen Netflixa jako pierwsza poinformowała agencja prasowa Reuters.

 

Źródło: https://edition.cnn.com/2022/01/14/media/netflix-raises-prices/index.html

Autor: Frank Pallotta, CNN Business

Tłumaczenie: Natalia Kochan

Polub Plportal.pl:


About redaktor123

Reklama

WSPARCIE: propublicobono-rp.org | ffon.pl