Go to ...

biznes-gospodarka.plportal.pl

Reklama

Michał Sołowow otwiera nowy biznes. Będzie urządzał Polakom mieszkania


Drugi na liście najbogatszych Polaków Michał Sołowow wchodzi w kolejną branżę. Tym razem chce urządzać swoim rodakom wnętrza i otworzył sieć salonów Homla, w których znajdziemy artykuły do wyposażenia wnętrz. Placówki są już w pięciu dużych miastach, ale do końca 2020 r. chce mieć już 100 salonów w całym kraju.
O nowym biznesie Sołowowa informuje “Puls Biznesu”. Biznesmen, którego majątek szacowany jest przez “Forbesa” na ponad 11 mld zł i pozwolił mu wyprzedzić Zygmunta Solorza-Żaka, znany jest z inwestycji w różne firmy.

Za grube miliony sprzedawał chociażby market budowlany Nomi, za jego czasów prężnie rozwijał się też Barlinek, Cersanit czy Opoczno. Nie należy zapominać o jego największym biznesie, czyli chemicznym gigancie Synthos.

Teraz pora na dekoracje wnętrz. Homla ma walczyć o pozycję na rynku z marką stajni LPP czyli Home&You, ale nie tylko. W branżę wchodzi coraz więcej sieciówek, jak chociażby Zara ze swoimi salonami Zara Home czy H&M Home. Do tego oczywiście szwedzka Ikea oraz salony Duka.

A jest się o co bić. Jak bowiem wynika ze statystyk firmy badawczej PMR Research, Polacy na wyposażenie wnętrz w 2016 r. wydali w sumie ponad 14 mld zł, z czego aż 2 mld zł tylko na pościel i firanki.

Biznesem Sołowowa ma pokierować Maciej Januszkiewicz, który wcześniej był w zarządzie odzieżowej marki 4F. W 2015 r. jednak wspólnie z jednym z najbogatszych Polaków przeprowadzili badania marketingowe i zdecydowali się na wejście na rynek wyposażenia wnętrz.

– Polski rynek dekoracji dla domu jest ubogi w porównaniu do Europy zachodniej. Wystarczy pojechać do Wiednia. W jednym centrum handlowym jest 6-7 tego typu konceptów, u nas 2-3. Mamy więc jeszcze sporo przestrzeni do wypełnienia – mówi “Pulsowi Biznesu” Januszkiewicz, który został prezesem Homli.

Pierwszy salon otwarty został w październiku ubiegłego roku, a teraz w całej Polsce jest ich pięć – w Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi oraz Rzeszowie. Firma jednak planuje ekspansje. – W tym roku planujemy otworzyć do 10 salonów, w kolejnych po 30, jeśli znajdziemy odpowiednio atrakcyjne lokalizacje – twierdzi Januszkiewicz. – Docelowo pojawimy się w około 100 galeriach handlowych na terenie całej Polski.

Na razie jednak nie ma mowy o ataku na zagranicę, choć docelowo niczego nie da się wykluczyć. – To na pewno nie jest ten moment. Nazwa ma wydźwięk międzynarodowy, stylistyka też ma taki charakter. To nie przypadek – puentuje w rozmowie z “PB” prezes Homli.
Źródło: money.pl

Polub Plportal.pl:

Tags: , ,


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 + 4 =

 

About publikator

Reklama

WSPARCIE: propublicobono-rp.org | ffon.pl