Go to ...

biznes-gospodarka.plportal.pl

Reklama

DYNAMICZNY ROZWÓJ PIW RZEMIEŚLNICZYCH W POLSCE


W Polsce w ostatnich sześciu latach bardzo dynamicznie rośnie rynek piw rzemieślniczych. Obecnie to ok. 2 proc. rynku. Według niektórych statystyk jesteśmy pod względem dynamiki czwartym rynkiem na świecie. Każdego miesiąca w Polsce pojawiają się 3-4 nowe browary rzemieślnicze.

– Nasz rynek jest ciągle we wstępnej fazie rozwoju, porównując go do największego rynku amerykańskiego. W najbliższych 4-5 latachzapowiada się ciągły dynamiczny wzrost tego sektora- mówi w rozmowie z MarketNews24 Dawid Kulbicki, członek zarządu Polskiego StowarzyszeniaPiwowarów Domowych.

Popularne browary przemysłowe ostatnio dostały trochę w kość. Zamiast sprawdzonych piw znanych marek, coraz więcej osób wybiera te z browarni niezależnych. Producenci którzy się postarali nie tylko o smak, ale też o design z pewnością tego nie pożałowali, bo przy coraz większym wyborze wyróżniające się opakowanie staje się naprawdę ważne.

Gatunków piw jest więcej niż popularnych marek, receptur tyle, ilu piwowarów, smaków znacznie więcej niż kiedyś można było się spodziewać. Podniebienia piwoszy skłoniły się tego lata w stronę niefiltrowanych, niepasteryzowanych i niezwykłych browarów. W końcu dotarł do nas ten trend. I ja uważam, że to świetnie. Czemu?

Po pierwsze – wspieranie małych lokalnych przedsiębiorstw i przeciwdziałanie monopolizacji rynku.

Pamiętacie jeszcze te czasy, kiedy do wyboru było tylko kilka marek przemysłowego piwa? Czasem zdarzał się jakiś eksportowany browar pszeniczny za którego trzeba było słono zapłacić. Teraz mamy sporo większy wybór nie tylko zdrowszych, ale też i smaczniejszych piw. Kupując je wspieramy lokalne, małe przedsiębiorstwa.

Po drugie – konkurencja.
Z tym, że konkurencja służy konsumentom nie zgodzić się nie da. Przez nią producenci muszą jeszcze bardziej dopieszczać swoje produkty. Moim ulubionym ,,efektem ubocznym” konkurencji jest zwrócenie większej uwagi na design opakowań.
Polskie piwa zostały wielokrotnie docenione za granicą. Także za opakowania. W tym temacie najwięcej do powiedzenia ma jak dotąd Łomża (która zalicza się jeszcze do browarów regionalnych, ale nie rzemieślniczych) i Ale Browar.

Po trzecie – wiem co pije, czyli świadomość.
Ten trend sprawił, że konsumenci zaczęli interesować się różnicami pomiędzy piwami, procesem technologicznym i tym co tak naprawdę jest, w najpopularniejszym w Polsce trunku. Świadomość różnicy pomiędzy rodzimym niepasteryzowanym produktem, a przemysłowym piwem sprawi, że konsument chętniej sięgnie po to zdrowsze.

Autor:
Z.B./foto ©123RF/PICSEL
Źródło:

Interia/plportal.pl

Dział:
video:
Polub Plportal.pl:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 + 3 =

 

About zzz

Reklama

WSPARCIE: propublicobono-rp.org | ffon.pl