Go to ...

biznes-gospodarka.plportal.pl

Reklama

Coca-Cola straciła ponad 4 miliardy dolarów na giełdzie, po tym jak Cristiano Ronaldo polecił ludziom picie wody


Zdjęcie: Pixabay

  • Wartość rynkowa Coca-Coli spadła o 4 miliardy dolarów w poniedziałek, po tym jak Cristiano Ronaldo odsunął od siebie jej napoje.
  • Kapitan reprezentacji Portugalii zamienił dwie butelki Coli podczas konferencji prasowej na Euro 2020.
  • Podniósł butelkę wody i zasugerował, że woli ją bardziej od napoju gazowanego.

Działanie gwiazdy piłki nożnej, Cristiano Ronaldo, podczas konferencji prasowej związanej z Euro 2020, obniżyło wartość rynkową Coca-Coli o 4 miliardy dolarów.

Przed meczem z Węgrami, Ronaldo, siedząc obok portugalskiego menadżera, Fernando Santosa, odsunął od siebie dwie butelki Coli, po czym podniósł butelkę wody i powiedział: „água!” – co znaczy „woda” po portugalsku.

Na otwarciu rynku akcje Coca-Coli były wyceniane na 56,17 dolarów, jednak po konferencji spadły one o 1,6% do 55,33 dolarów. Wartość rynkowa zmalała o 4 miliardy dolarów, z 242 miliardów do 238 miliardów dolarów. Liczby oznaczające wartość producenta napojów gazowanych nadal spadały we wtorek, obniżając się o 0,3%.

Spadek wartości rynkowej firmy był największą stratą w porównaniu do całego S&P 500, u którego w poniedziałek odnotowano wzrost o 0,4%. Globalny wyznacznik rynku wzrósł o 13% w tym roku, a Coca-Coli o 0,6%.

Udziały jednej z największych firm spółki, Coca-Cola Bottling, spadły o 4% w poniedziałek. Od zeszłego tygodnia straciła 8%.

„Ten przypadkowy spadek na giełdzie u Coca-Coli mógł być błędnie powiązany z komentarzem Cristiano Ronaldo”, powiedział Nicholas Johnson, analityk wartości majątku w Morningstar Insiderowi. „Celebryci mają wpływ na to, jakimi markami interesują się klienci, ale jest to ograniczone przy kultowej firmie takiej jak Coca-Cola”.

Według Johnsona wszystkie firmy związane z produkcją napojów gazowanych mierzą się z formą „świeckiej presji” spowodowanej większą świadomością na temat zdrowia i dobrego samopoczucia. Jednak sądzi on także, że nawet najbardziej lojalny fan Ronaldo nie przestanie pić tego napoju przez ten incydent.

„Warto także wspomnieć o rozpiętości Coca-Coli, która w swojej ofercie ma zdrowsze opcje, takie jak napoje bez cukru i rodzaje wody, np. Dasani czy SmartWater”.

Firma Coca-Cola, która oficjalnie sponsoruje turniej UEFA Euro 2020, podobno oznajmiła w oświadczeniu, że „każdy ma prawo do swoich preferencji” i ma różne „gusta i potrzeby”.

Rzecznik Euro 2020 powiedział: „Zawodnicy mają do wyboru wodę obok Coca-Coli i Coli Zero podczas naszej konferencji prasowej”.

W przeszłości Ronaldo wyraził niechęć w stosunku do Coca-Coli i innych niezdrowych dań i napojów. Jego zdrowa rutyna uwzględnia jedzenie sześciu posiłków i znalezienie czasu na pięć drzemek w typowym dniu.

Oznajmił, że czasami irytuje go jego syn, Cristiano Jr, ponieważ lubi on pić ten napój.

 

Autor: Shalini Nagarajan

Tłumaczenie: Alicja Haupka

Źródło: https://www.businessinsider.in/stock-market/news/coca-cola-lost-4-billion-in-market-value-after-soccer-star-cristiano-ronaldo-suggested-people-should-drink-water-instead/articleshow/83569431.cms

Polub Plportal.pl:


About redaktor

Reklama

WSPARCIE: propublicobono-rp.org | ffon.pl